[PERSONAL SHOPPER]...SILK FOULARD + TWEED JACKET...

by - maggio 11, 2012


 


I have work in an insurance company  for one month.
Initially, I thought to wear in a smart style  but when I saw my colleagues I decided a casual style!
Why? because my colleagues looks like "desperate housewife"...they wear with one's eyes closed!
So I advise you  casual style never without the JACKET at work!
I think it is an essencial clothes, matching with jeans, pants, skirts or dresses.
I show you my last work clothes, I wore a jacket, a blue cotton pants, a shirt and mocassin shoes ( you can't see them in these pictures).
I chose a vivid silk foulard and my valuable "jewel shoes".
I put Lancome "Vernis in Love" nail polish, with a bue sky little finger nail.
What do you think?
xoxoFrancesca

E' da un mese che ho iniziato uno stage per l'università, in assicurazione.
Inizialmente pensavo di dovermi vestire in modo elegante, ma alla fine osservando le mie colleghe ho ritenuto opportuno vestirmi in modo casual.
Perchè dico così? Semplice, perchè sembrano tutte delle "casalinghe disperate"...non hanno uno stile definito ed il loro outfit giornaliero è scelto ad occhi chiusi!
Ciò che vi consiglio,se volete trascorrere le vostre giornate lavorative comode, di vestirvi casual e non dimenticate MAI la giacca!
Ritengo che sia un capo d'abbigliamento essenziale, abbinata in modo semplice con un jeans, per esempio, dà quel tocco in più!
Pertanto l'outfit che vi mostro l'ho indossato ieri ed è composto dalla giacca, un pantalone blu di cotone, una camicia a maniche corte ed i mocassini turchesi (che in queste foto non si vedono).
Ho giocato molto sugli accessori, indossando un vivace foulard di seta e le mie preziose "scarpe gioiello".
Per lo smalto ho scelto Vernis in Love di LANCOME, sdrammatizzando con l'unghia del mignolo azzurra!
Che ne dite?
xoxoFrancesca






My vintage silk foulard



The jewel shoe!



Shoes or ring?


LOCATION: Insurance company corridor

I WORE:

Jacket: PINKO (Thanks to PINKO S/S 2012)
Shirt: GANT
Pants: MOSCHINO
Vintage silk foulard
Ring and Necklace: LUNA by OLDANI ( Thanks to Luna by Oldani)
Nail polish: LANCOME, Vernis in Love (thanks to LANCOME)
Mobil phone: BLACKBERRY







You May Also Like

11 commenti

Pagine